Ползите от бананите при спортистите

Submitted by slavena on Пет., 07/12/2019 - 16:08

Хранителна стойност на бананите

Бананите са богати на витамини от група В. Те помагат на организма да произвежда инсулин, хемоглобин и аминокиселини, които са необходими за създаването на здрави клетки. Бананите също съдържат фибри, калий, желязо, триптофан и магнезий. Всички тези елементи повишават настроението, намаляват високото кръвно налягане, стимулират производството на червени кръвни клетки, подпомагат поддържането на здрави кръвоносни съдове и могат значително да подобрят здравето си.

Хранителна стойност (на 100 g):

     Протеин - 1.09 g
     Мазнини - 0.33 g
     Въглехидрати - 22.84 g
     Калории - 89 ккал

Витамини (на 100 g)

     В4 - 9,8 mg
     С - 8,7 mg
     В3 - 0.665 mg
     В6 - 0,367 mg
     В5 - 0,334 mg
     Е - 0.1 mg
     B2 - 0.073 mg
     В1 - 0,031 mg

Минерали (на 100 г)

     К - 358 mg
     Mg - 27 mg
     Р - 22 mg
     Са - 5 mg
     Na - 1 mg
     Mn - 0,27 mg
     Fe - 0,26 mg
     Zn - 0.15 mg

banan

Ползите от бананите за спортисти

Яжте 1-2 банани преди тренировка, така че ще поддържате нивото на кръвната захар на стабилно ниво, което от своя страна ще зарежда тялото с необходимата енергия. Използването на банани ще ви позволи да попълвате запасите от въглехидрати и да увеличите продължителността на тренировката. Калият, който се съдържа в бананите, предпазва мускулите от крампи, докато въглехидратите осигуряват достатъчно енергия за спортист, който да издържа на напрегнати упражнения. След обучението, бананите също ще бъдат много полезни, тъй като ви позволява да попълвате енергийните резерви, изразходвани за обучение. Но помнете, 100 грама банан съдържа 89 килокалории! Съответно, ако сте с наднормено тегло или искате да отслабнете, по-добре е да намалите бананите в диетата си.

ибутаморен

Ако редовно хапвате по 1 , 2 банана на ден:

     Кръвното налягане се нормализира.
     Намален риск от анемия
     Храносмилането се подобрява
     Нивото на стрес намалява
     Недостигът на витамин се възстановява
     Количеството енергия се увеличава

Спортни коктейли

Коктейл от бананов въглехидрат

Хранителен коктейл за повишаване на теглото, който ще помогне за решаване на проблема с възстановяването след тренировка и ще ускори процеса на увеличаване на теглото.

съставки:

     Овесена каша - 0,5 супени лъжици.
     Кашкавал - 100 гр.
     Мляко - 200 гр.
     Фъстъчено масло - 1 супена лъжица.
     Банан - 1 бр.

Хранителна стойност:

     Протеин: 20 гр.
     Мазнини: 12 гр.
     Въглехидрати: 58 гр.
     Калорично съдържание: 346 kcal.


Метод на приготвяне:

Зърнените култури се смесват с извара, фъстъчено масло и нарязан банан, след това се добавя  мляко и се разбиват с блендер.

Коктейл от бананов протеин

Този протеинов шейк е богат на фибри и омега-3 киселини - които са много полезни за вашето тяло.
съставки:

     Вода, мляко или кисело мляко - 350 гр.
     Протеинов прах (ягода) - 2 мерителни лъжички
     Банан - 1 бр.
     Ягоди (замразени) - 1 чаша
     Спанак - 2 кифлички
     Ленени семена (смлени) - 2 супени лъжици. л.

Хранителна стойност:

     Протеин: 55 гр.
     Мазнини: 9 гр.
     Въглехидрати: 49 гр.
     Калорично съдържание: 490 kcal.

Метод на приготвяне:

Поставете всички съставки в блендер и разбъркайте. Вкусния и здравословен протеинов шейк е готов.