Видове спортно хранене 1 част

Submitted by slavena on Вт., 07/16/2019 - 12:50

В тази статия ще ви разкажем за най-често срещаните видове спортно хранене. А също и за това как и кога е по-добре да ги използвате.

Днес има голямо разнообразие от спортно хранене: протеини, креатин, гейнер, аминокиселини, ВСАА и др. ... При това всички продукти имат различен състав: казеин и млечен протеин; соя, суроватка или сложен гейнер и т.н. Не е изненадващо, че е трудно да подредиш целия този асортимент особено ако си начинаещ, който е решил просто да нахрани тялото си с въглехидрати или протеини. В тази статия ще ви разкажем за най-често срещаните видове спортно хранене.

Основните видове спортно хранене

Протеин

Предлага се под формата на: прах

Какво ви трябва: протеинът може да се използва, за да се компенсира липсата на протеини в тялото на спортиста - основният строителен материал за мускулния растеж. Удобно е да се пие веднага след тренировка и през целия ден. Самото ви тяло ще открие къде да го прикрепи и поне тестостеронът ще го направи.

ибутаморен
Какви са: протеините са два вида "бързи" - които са бионалични и мигновено осигуряват на тялото ви с енергия и строителен материал и "дълги" - за усвояването на които тялото се нуждае от повече време, обикновено няколко часа. Разграничаването им е лесно: всеки суроватъчен протеин е “бърз”. Казеиновият протеин е дълъг.

Как да приемате: "Бърз" протеин е по-добре да се използва сутрин (1 порция 15-30 минути преди закуска) и веднага след тренировка, за да се постигне ефект на изгаряне на мазнините. "Дългият" протеин пие 30-90 минути след вечеря, през нощта, така че тялото да има достатъчно протеин дори в съня.

ибутаморен

Гейнер

Предлага се под формата на: прах

Какво ви трябва: лесно абсорбиращи се протеини и въглехидрати в една бутилка! Гейнера осигурява на спортиста с енергия преди тренировка, допринася за бързото натрупване на маса, а също така значително ускорява възстановяването след тренировка. Много добър продукт!

Как да приемате: вземете гинер 20-40 минути преди и веднага след тренировка. В почивните дни, вземете 1 порция гейнер, за предпочитане сутрин. В режим на тренировка за издръжливост (особено ако тренирате по метода на crossfit) можете да вземете увеличаване на теглото три пъти на ден: сутрин, преди и след тренировка. И никога не използвайте печалба през нощта, ако имате наднормено тегло. В този случай ще имате излишни мазнини в тялото, от които не е лесно да се отървете.

Аминокиселини

Предлага се под формата на: капсули, таблетки, капсули

Защо са необходими: аминокиселините са хранителните вещества, които съставляват всички протеини в тялото. В бодибилдинга аминокиселините получават особено значение, защото мускулите са почти изцяло съставени от протеини, т.е. аминокиселини. Тялото ги използва за растеж, възстановяване, укрепване и производство на различни хормони, антитела и ензими.

Как да приемате: аминокиселините в спорта и бодибилдинга се използват в много широк диапазон от дози. Желателно е еднократна доза от поне 5 g, въпреки че максималният резултат се постига при използване на 10-20 g веднъж. Когато купувате аминокиселинни комплекси, обърнете внимание на размера на дозираните добавки. Някои производители правят дозите много ниски, за да увеличат разходите за единица тегло на продукта.